Brands

A

“Adidas er et tysk firma, der producerer sportsudstyr og diverse ting indenfor sportsmode, særligt kendt for at lave fodtøj, men også bl.a. trøjer og shorts. Adidas er en del af Adidas Group, som også ejer Reebok. Adidas blev i sin tid startet af to brødre, Adolf og Rudolph Dassler, men de blev uvenner, og den ene startede derfor Puma med fokus på modetøj. Forholdet mellem de to firmaer er dog blevet bedre gennem tiden.
Logoet skal forstille et bjerg, som skal betyde at man kan overkomme alt.
Det er vigtgt at man er godt tilpas og i sit rette, når man udøver sport. Uanset om du er på ski, bestiger bjerge eller sejler på floden, kan Adidas klarer de udfordringer du møder på din vej. Med et kalrt udsyn, bliver din præstation meget bedre. “

B

Bellinger sigter efter at ramme et budskab, efterlade et indtryk, få dig til at føle… noget. Glæde, lykke, passion, flegmatisk…? Bellinger er fuldt fokuseret på innovation.
De designer og skaber innovative stel, tilført en smule nyt og unikt – de forsøger at gå derhen, hvor ingen andre har været før.
Bellinger henvender sig til både damer og herre og til alle aldersgrupper. Der er fælles fokus på farverigt varierende liv med rejser og oplevelser.

Blac er et nyskabende brand, som helt revolutionært er designet ud af carbon, forstærket af titanium.
Blac’s begyndelse starter med designer Claus Bellinger og hans fascination af McLaren’s carbon-komposit MP4-1 karosseri, som rockede Formula 1’s verden, ved Silverstone i 1981.
Det tog år at udvikle Blac og det var et ægte pionermaraton. Carbon er aldrig før blevet brugt i produktionen af brillestel. Blac bliver håndlavet i Danmark, hvor et specialiseret produktionsteam har til huse i Bellinger House i Risskov.
Alle stel er håndlavet til hver enkel individuelle kunde, med hængsler, skruer og næsepuder skræddersyet for Blac stellene.

E

niEmporio Armani er skabt i begyndelsen af 80’erne af Giorgio Armani. Dette mærke er designet til trendy kunder, der elsker Armanis DNA. Armanis kerneelementer er gennemgående i en moderne stil med et nyt frisk pust, med innovative og farverige designs, der er kendetegnet ved moderne linjer, former og materialer.

F

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over.
FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed.
”Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.”

G

“Giorgio Armani blev startet i 1975 af den italienske designer Giorgio Armani og hans kompagnon Sergio Galeotti.

Giorgio Armani mærket har en uforlignelig og tidløs stilstilstand. Armanis vision om kreativ design handler ikke kun om at dreje hoveder, men om at give et varigt indtryk. Rene linjer, indre elegance og omhu for detaljer er de elementære begreber, der ligger til grund for alle Giorgio Armanis ikoniske design samt deres briller.”

H

“BOSS Eyewear er det yderste udtryk for elegant æstetik og innovativt design.
Nye kombinationer af højteknologiske materialer og uddybende detaljer understreger den sofistikerede karakter af hver kollektion. Mænds sortiment kombinerer smart, med høj kvalitet og en funktionalitet der sikrer en behagelig pasform. Sortimentet for kvinder præsenterer subtile feminine former og raffinerede farver, der afspejler en uberørt elegance.”

I

Siden 1987 har Inface leveret simple, urbane og fashionable designs til brille- og solbrillestel.
”Inface er det perfekte tilbehør, som supplerer dit udseende” Inface sikre dig et godt design af høj værdi. Det kan være svært at modstå de nye kollektioner, med nye fortolkninger af klassiske figurer og farver til både damer og herrer.

J

Julbo er et fransk firma med en lang historie indenfor brilleindustrien. Julbo har produceret briller siden 1888 i Jurabjergene (som ligger i den nordlige del af Alperne på grænsen mellem Schweiz og Frankrig). I 1950’erne var specialiserede Julbo sig i briller med metalstel til bjergbestigning. Brillerne havde en høj beskyttelse, så øjnene var godt beskyttet mod de vejrlig man kan møde på et bjerg. I dag har Julbo en ultra moderne produktion, hvor der forskes meget i deres linser, og deres utrolige solbeskyttelse bæres af sportsfolk og atleter verden over.

K

Essensen for Kilsgaard Eyewear, er at være ærlig overfor simplicitet og elegance. Det er den danske arv der løber i årene; ”Less is always more” – undtagen når vi taler om lidenskab!
Kilsgaard Eyewear følger ikke tendenser og dogmer, for at være hip eller moderigtige, men forbliver forankret i simpelt og elegant design, som aldrig går af mode.

o”Stel af høj kvalitet til dem, som værdsætter design og de små detaljer som gør forskellen. Stellet til dem der nyder at udtrykke deres personlighed.
KunoQvist blev født ud af en lidenskab for briller og et ønske om at være anderledes. Målet har aldrig været at skabe et mærke for alle. Siden den første kollektion blev lanceret i 2005 har der konsekvent været arbejdet med et klassisk skandinavisk design og kombineret med spændende detaljer og et bevidst farvevalg.
KunoQvist skaber stel med farve. Med hver ny kollektion kommer et nyt farveskema. Derfor ændres farvepaletten med tiden.”

KunoQvist Young er en farverig kollektion med form og en nytænkning der er forenet på en stilfuld måde. Kollektionen er briller af karakter til både piger og drenge. KunoQvist Young er som navnet antyder, en junior kollektion med stel af høj kvalitet. Dens sammensætning af former og farver er omhyggeligt sammensat for at imødekomme kravene til den moderne og fashionable ungdom. Kollektionen har være rigtig godt modtaget siden starten af 2007.

M

“Maui Jim er solbriller i særklasse

Maui Jim blev startet i 1980 og er nu en amerikansk baseret producent af solbriller, der holder til i byen Peoria i Illinois og sælges og markedsføres i hele verden. Firmaet blev grundlagt som et meget lille firma på et hotel på Hawaii, men ekspanderede kraftigt, og bliver opkøbt af RLI Vision, der fastholdt både visionen og produktkvaliteten. Navnet “”Maui Jim”” stammer fra navnet på en papegøje, der tilhører en af grundlæggerne. Den fungerer stadig som virksomhedens maskot og logo.

Kendetegnende for Maui Jim er UV beskyttelsen, den effektive polarisering og måden at fremhæve kontraster på. Det er alt sammen egenskaber, der kan tilskrives oprindelsen på en stillehavsø. Her var fyldt med surfere og solelskere, så markedet var stort og Maui Jim lykkedes virkelig med at skabe solbriller med glas, der kunne opfylde alle de krav en surfer kunne stille til et par solbriller.

I dag fås Maui Jim i et utal af smarte og funktionelle stel med en lang række overflader og farver, med hver deres særlige fordele og egenskaber. Langt de fleste Maui Jim briller fremstilles med styrke præcist efter synsprøvens resultater, så med Maui Jim får man den perfekte brille, der passer både til ens syn og ens behov. I 1999 kom Maui Jim på Forbes Magazines liste over 110 ting, der er hver en penny værd.

Solbriller i særklasse
– PolarizedPlus2 glas, fjerner 99,9% af det blændende lys
– Blokerer 100% for skadeligt UV-lys
– Farveforbedrene glas, øger kontrasten og farverne
– Blokerer for generende reflekser fra bagsiden af solglasset
– Vand og smuds afvisende overflade
– Optiske glas, sikre dig et helt klart syn uden forvrængninger QA”

O

“Oakley er historien om en ambitiøs mand på 25 år ved navn James ”Jim” Jannard, der i 1975 opbyggede en anerkendt virksomhed. Det eneste han havde, var en idé og $300, en hund og en garage. I dag er Oakley en af de største indenfor solbriller og i særdeleshed sportsbriller. Oakley er opkaldt efter hans hund, den engelske setter, Oakley Anny.

I begyndelsen lavede Jim briller til motocross sporten, kort efter begyndte han også på skibriller. I 1983 kørte han en tur fra San Diego til LA, hvor han under hele turen havde solen i øjnene. Hér fik han ideen til at mikse skibrillen med beskyttelsesbriller og ideen til solbriller var født. Der gik mere end et år med at udvikle designet og Oakleys første solbrille, “”Factory Pilot Eyeshades””, blev lanceret i 1984.

Igennem tiden har Oakley været en af de foretrukne mærker i flere sportsgrene. Dog har cykelsport og skisport været de to sportsgrene, hvor udøverne har foretrukket Oakley solbriller og goggles. Og det er der en speciel grund til – Oakleys komfort. Ikke kun sportsfolk har taget Oakley til sig, også den Amerikanske hær er særdeles glade for Oakley og de har derfor Oakley solbriller som standart udstyr.

Oakley er også kendt for sine innovative linseteknologier, herunder PRIZMTM, som er en linseteknologi der ved at finjusterer de individuelle bølgelængder af farver giver et fuldstændigt utroligt synsfelt, hvor kontrasterne fremstår skarpe og tydelige.

Oakley er indehaver af mere end 850 patenter.”

OPO Kid fokuserer på de mindre børn. Målgruppen er; småbørn til 8 år – afhængig af størrelse. Stellene er trendy og med fokus på pasform og komfort.

Ø

“Ørgreen er premium designerbriller i avancerede materialer, kendt for sin signatur stil og innovative farvekombinationer. Grundlagt i København i 1997, er deres mål at designe stærke og tidløse stel for kvalitetsbevidste individer over hele verden.
Ørgreens kollektion indeholder briller og solbriller, fremstillet i titanium og beta-titanium: ædle metaller i en fremragende kvalitet designet til at forblive. Kollektionerne er designet og udviklet i Danmark og lavet i hånden i Japan, kendt og respekteret for høje standarder og uigenkaldelig kvalitet. Individuelt udformet med mere end 100 processer, kan hvert stel tage op til seks måneder for at opnå sin hang til perfektion.
Ørgreen Optics er bedst dansk design. De værdier og standarder, der blev fastsat i 50’erne og 60’erne af internationalt anerkendte designere som Arne Jacobsen og Louis Poulsen – innovation, kvalitet, minimalisme og rene linjer – findes i alle Ørgreens stel – dog med et Ørgreen twist, der består af unikke detaljer og subtile hånd, inspireret af gadekultur, ekstremsport og klassiske biler.
Ørgreen æstetik er legende, dynamisk og undertiden provokerende, men aldrig arrogant. Det handler om at trække på traditioner, vovede at udfordre dem og sætte en ny dagsorden. I stedet for at bygge videre på flygtige trends, er Ørgreens unikke stil og linjer genkendelige og vil altid forblive konsekvente gennem deres designs, som er tidløse og årstidløse, men aldrig uden historie.”

P

“Prada repræsenterer det bedste af italiensk kultur og tradition. Det er et af de mest innovative, prestigefyldte og anerkendte mærker inden for mode- og luksusvarer, med stor opmærksomhed på detaljer og nye trends.
Prada Eyewear kollektionen afspejler denne tilgang med umiskendelig stil, raffineret elegance og kompromisløs kvalitet.
Prada kollektionen omfatter også Prada Linea Rossa-kollektionen, som er inspireret af luksus sportsgrene til at formidle en dagligdags uformel, men sofistikeret stil.”

Prego solbriller er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille.
Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas.
Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med “stop- hængsel”, så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.

Q

R

“Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb.

Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller.

I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer.

Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som ‘Anti-Glare’, havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold.

Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider.

I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig. “

“Rodenstock har været ‘synets pioner siden 1877’.
Som producent af brilleglas og brillestel, ser de på synet i alle dets enkeltheder og har udviklet mesterværker af præcision i funktion, materiale og design i næsten 140 år.
Kun Rodenstock fremstiller både brilleglas og brillestel. Det giver åbenlyse fordele: En individuelt afstemt kombination af et perfekt design og premium-materialer. En sammensmeltning af erfaring og innovation, af tidløse moderne former og en rigtig god funktionalitet. “

S

“Safilo brandet har siden 30’erne været Safilo koncernens vartegn på internationalt plan.

De forskellige linjer, der udgør mærket, har hjulpet med at skabe og opretholde sin prestige med forskellige kollektioner, der er differentierede for at appellere til deres specifikke målmarkeder.
Safilo repræsenterer stolt kulturen i italiensk briller. Hvert stel er en erklæring om æstetik og upåklageligt håndværk. Safilos produktionsfilosofi er evolutionær. Den fusionerer traditionen og italiensk håndværk med industrielt design og med førsteklasses teknologi. Safilo kalder det ‘avant-håndværk’.
“” Vi mener, at stil handler om at være dig selv: et spørgsmål om ægthed, konsistens og personlig elegance””.”

“Silhuet – Ikonisk Briller lavet i Østrig – Siden 1964.
Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouettebriller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen.
I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien – med håndværk og vægt på manuelt arbejde – det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.”

“Starck Eyes tager sin afsæt i den menneskelige krop. Den unikke Starck Eyes kollektion fejrer det minimalisme og innovation gennem en eksklusiv teknologisk revolution, Biolink®.
Hjertebarnet for Starck Eyes er den patenterede Biolink®, et skrueløst hængsel, der er modelleret efter det menneskelige kraveben, hvilket giver en fuld 360-graders bevægelse for øget komfort og holdbarhed – biomekanik til tjeneste for synet.”

T

“Thomsen Eyewear-mærket blev grundlagt af Morten Thomsen, der har mere end ti års erfaring indenfor detailhandel, engros og design indenfor brillebranchen.
Med rødder i dansk og skandinavisk designtradition værdsætter Morten Thomsen godt håndværk og er inspireret af form, funktionalitet, æstetik og enkelhed.
“”Vi kombinerer klassiske stilarter med fortolkninger af det moderne look for at skabe udtryksfulde stel med rene og enkle linjer.”” – Morten Thomsen.
Kernen i Thomsen Eyewear består af fem dimensioner, som udformningen af hvert stel skal tilfredsstille:
Høj Kvalitet
Komfortabel at bære
Lette og kraftige
Farve karakter
Unikt design”

“Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent.

Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik.

I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection.

I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger.

I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.”

V

Volte Faces grundlægger og tidligere kreativ direktør, Fabienne Coudray-Meisel, havde en smag for smukke ting. Hun bragte sin ivrige personlige indsigt i den elegante og lidt nysgerrige verden af high-end briller. Hendes minde æres i de oprindelige kollektioner, standout design og materialeparering, hvilket afspejler en subtil følelse af luksus. Fabienne Coudray-Meisels ideer om udsøgte detaljer, skulpturelle former, sublime materiale og delikate farveskemaer sætter Volte Face i en liga for sig.

W

cWeSC er et premium streetwear mærke, der er født i Stockholms gader, og tilbyder innovative og moderne tøj og tilbehør til den intellektuelle slacker (dagdriver), der søger at udtrykke originalitet i en verden af ensartet tænkning. Brillekollektionen afspejler dette, i klassiske men moderne modeller med et ungt publikum i tankerne. Få farver, ikke for meget design på hver model, men gennemarbejdet og godt tilpasset de nuværende modetrends.

“I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London – et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig.
Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt.
Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden.
Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det “”familiens”” værdier, der adskiller dem fra ‘de andre’ og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.”